دهه شصت

عکسها و خاطرات بچه های دهه شصت

دهه شصت

عکسها و خاطرات بچه های دهه شصت

دهه شصت
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

تنبیه بدنی در مدارس دهه شصت

شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴ ب.ظ
کلاً کتک از جمله وسایل کمک آموزشی مهم در دهه شصت بود.
خط کش، ترکه، کف دستی، چوب و فلک، سیلی، جُفتک، کابل برق، شلنگ، خودکار لای انگشت و ...
البته از حق نباید گذشت بچه های دهه های قبلتر از ما خیلی بیشتر کتک خوردن و تنبیه شدن.

تنبیه بدنی
معمولا بیشتر ما پسرها تنبیه میشدیم چون هم شیطونتر بودیم و هم اینکه فکر میکردن ما از آهن ساخته شدیم
برای همین موقع تنبیه بین دختر و پسر تبعیض قائل میشدن


کفدستی
تنبیه بدنی
تنبیه بدنی
این روش تنبیه متاسفانه هنوز هم گاهی اوقاط تو مدارس دیده میشه


چوب و فلک
چوب و فلک
چوب و فلک
فقط تو مدارس پسرانه بود و معمولا ناظم مدرسه با این روش تنبیهمون میکرد
کلا تنبیه مورد علاقه ناظم ها بود و معمولا بعد از فلک شدن تا چند روز نمی تونستیم درست راه بریم


خودکار لای انگشت
تنبیه بدنی
یک تنبیه خیلی دردناک که معمولا معلمها انجام میدادن


سیلی
تنبیه بدنی
یه تنبیه ساده، سریع و بدون نیاز به وسایل جانبی
معمولا قبل از تنبیه اصلی (موارد بالا) یکی دو تا نوش جان میکردیم


پیچوندن گوش
تنبیه بدنی
راستش در مقابل تنبیهات قبلی این بیشتر به یه شوخی شبیه هستش

نظرات  (۲۴)

vay falak
منم خیلی کتک خوردم. اون زمان تنبیه معمول پسرا چوب و فلک بود
سلام.اقا دمت گرم . ما رو به یاد گذشته ها انداختی ! یک سوال ! اون عکسی که از چوب و فلک گذاشتی تو ایرانه ؟؟ من وقتی بچه بودم خوراکم فلک بود !
پاسخ:
سلام
بله اون عکسا تو ایرانه و عکس اولی فکر کنم برای دهه شصته احتمالا واسه یه فیلمه
این مطلب وبلاگتون عالی بود . دمتون گرم .
پاسخ:
خیلی ممنون
سلام . به نظرت پاسخ نمی دید ؟!  در ضمن ممنون از عکس ها .
پاسخ:
سعی میکنم به همه نظرات پاسخ بدم
لطفا در مورد بقیه مطالب هم نظر بدین
همه یکطرف فلک یکطرف
من از همش خوردم ولی بیشتر از همه فلک شدم. هم راهنمایی هم دبستان
ما دهه شصتی چقدر کتک خوردیم. دلم برای خودمون میسوزه
آره واقعا یادش بخیر ...پسرا رو راست میگین بیشتر فلک میشدن ...چه دردی ام داره آدم تصور میکنه :)
هنوزم بعضی خونه ها و مدرسه های سنتی تر اینکاراو میکنن با بچه ها
واقعا مرسی بابت وبلاگ ...عالیه
پاسخ:
درسته پسرارو فلک میبستن و خیلی هم تنبیه سخت و دردناکی بوده.
متاسفانه هنوز تنبیه بدنی تو بعضی از خانواده ها و مدارس وجود داره.
ولی فلک فکر نمی کنم دیگه وجود داشته باشه.
من هم کفدستی خوردم هم فلک شدم. ولی کف دستی اصلا قابل قیاس با فلک نیست. چوب و فلک دهنمونو سرویس میکرد.
واقعا چه کتکهایی که ما دهه شصتیا نخوردیم.
مخصوصا ما پسرارو که فلک میکردن. مدرسه ما هر کی درس نمیخوند یا شیطونی میکردن باید فلک میشد.
پاسخ:
کلا پسرارو خیلی بیشتر و شدیدتر تنبیه میکردن.
تمام معلمها دست بزن داشتن از اونا بدتر ناظمها بودن
پاسخ:
ناظمها که دیگه شهیدمون میکردن
دخترای دهه شصت هم کم کتک نخوردن هرچند پسرا خیلی بیشتر از ما تنبیه میشدن و کتک میخوردن ولی ما هم بی نصیب نموندیم.
پاسخ:
درسته ولی کلا پسرا خیلی بیشتر و شدیدتر از دخترا تنبیه مشدن.
کتک خوردن هم جزئی از روند آموزشی ما بود
پاسخ:
بله متاسفانه
برای ما پسرا فقط چوب و فلک بود
پاسخ:
چوب و فلک فقط تو مدارس پسرونه بود ولی نه اینکه تنها همین باشه با روشهای دیگه هم تنبیهمون میکردن
راهنمایی که بودم هم ناظم و هم معلما اهل فلک کردن بودن
پاسخ:
معمولا دوران راهنمایی سختگیری بیشتر بود
اوضاع ما پسرها که خیلی بدتر بود. مثلا همین فلک کردن که فقط تو مدارس پسرونه اجرا میشد
پاسخ:
بله درسته پسرها بیشتر و شدیدتر تنبیه میشدن
من خیلی کتک خوردم.
بدترین نوع تنبیه فلک کردن بود
مدرسه نبود که پادگان بود
یه معلم داشتیم چهارم دبستان  یکی از تنبیه هاش این بود زمانی برف میومد که اونزمان زیادم بود دست بچه ها رو میکرد زیر برف تا یخ بزنه بعد میبرد رو بخاری نفتی کلاس داغ میکرد بعد که خوب سرد وگرم میشد دستاشون شلاقشون میزد اونم باطناب ورزشی لاستیکی

منم سوم دبستان کفدستی خوردم .خیلی درد داشت ریاضی ۱۲ شدم .معلمم هم خط کش را برداشت و ۸ تا ضربه محکم زد.خدا نصیب نکنه.

 

الان همه اون معلمها و مسولین مدرسه که زور میگفتن به دریوزگی افتادن. حقشونه بی ناموس ها احساس خدایی داشتند. امروز دنبال حقوق و بیمه .... تو خیابون ها اسیرند

۰۹ آذر ۰۲ ، ۱۴:۵۹ غلام بپر تو کلام

بعد از خواندن این دیگر راجع به مدرسه خود ناشکری نخواهم کرد

معلم کلاس پنجم ماهم به طرز وحشناکی بچه هارو میزد یه دختر بود اسمش معصومه بود فکر کنم نفرینش دامن معلم و گرفت بعدا شنیدم شوهرش طلاقش داده😐😐

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی